Úgy tartják megfelelő ruházatban szinte bármikor bringára ülhetünk, többségünk azonban kivárja a tavasz első napsugarait, s csak akkor kelünk útra, ha a hőmérséklet 10 fok fölé emelkedik. Az időjárás persze csalóka, sokszor a szobából vagy az autóból ideálisnak tűnő idő párszáz méter tekerés után hidegnek, kellemetlennek bizonyul. Ha azonban előre felkészülsz a csalóka tavaszra, kihülés és megfázás nélkül hódolhatsz szenvedélyednek.

Megfelelő aláöltözettel akár télen is bringázhatsz

Mindig, de a hosszú kihagyás utáni szezonkezdetkor különösen fontos, hogy a kerékpározást bemelegítés előzze meg. Egyáltalán nem ciki, sőt, kifejezetten előnyös, ha a tesiórán felszedett rutint leporolva 5-10 percben jó alaposan átmozgatod magad, hiszen ezzel izomzatodat és izületeidet kíméletesen felkészíted a mozgásra. Ideális esetben tehát bemelegített állapotban ülsz fel a bringára. Általában addig nem is szokott gond lenni, amíg a napon tekerünk, de amint árnyékba kerülünk, több fokkal hidegebb hőmérsékletben találjuk magunkat. Ha mindez még a kellemetlen ’böjti’ szelekkel is párosul, lassan eltűnik a mosoly az arcokról. Ez persze a kisebbik gond, a nagyobb baj akkor van, ha a nem megfelelő ruházatban végtagjaink, majd kényes üzeleteink is áthülnek. Éppen ezért a koratavaszi tekeréseknél nagyon körültekintően kell megválasztanod ruházatodat. A kerékpáros ruháidat érdemes ilyenkor egy légáteresztő, a nedvesség kivezetésére alkalmas aláöltözővel kiegészíteni, ha pedig már a sokadik kerékpáros szezonodat kezded, térd-, könyök- és csuklóvédő használatával érdemes a kényes izületek védelméről is gondoskodni.

Egy kényelmes hátizsák a plusz ruhadarabokat is simán elnyeli

Az alulöltözöttség, a csalóka napsütés miatt induláskor elegendőnek gondolt vékonyabb ruházat persze ugyanúgy gondot okozhat, mint a túlzásba vitt, túl sok ruhadarab. Öltözéked kiválasztásakor mindig vedd figyelembe, hogy mozogni indulsz, aminek következtében jó eséllyel extra hőt és nedvességet termelsz. Végezetül még egy tanács: a vizeskulacs és a gumijavító készlet mellett készülj a túrára egy plusz felsővel vagy egy vastagabb nadrággal, így ha szükségesnek érzed, lesz mivel komfortosabbá tenned a túrát.

Ezeket olvastad már?

Previous reading
A nyeregmagasság beállítása gyerekbiciklin
Next reading
A lánc karbantartása